EREDIVISIE: De Klassieker – Spelers

‘Klassieker is als ‘Barça – Real Madrid’

Screen Shot 2013-08-17 at 10.50.03 PMAl dagen lang domineert de steeds verder oplopende spanning voor de klassieker de media. Bojan Krkic, die overkwam van Barcelona, denkt dat hij de druk van de wedstrijd begrijpt. Krkic kent dit soort beladen wedstrijden nog vanuit zijn Spaanse periode. ‘De Klassieker is de Nederlandse versie van Barcelona – Real Madrid, heb ik me laten vertellen. Een heel beladen wedstrijd, die Ajax moet winnen’, zegt hij op Ajax.nl. Ondanks dat hij al een aantal keer heeft laten zien over een gouden techniek te beschikken heeft hij nog niet weten te scoren. ‘Ik kijk uit naar mijn eerste doelpunt, maar belangrijker is dat ik hard werk en invloed heb op de prestatie van het team.’ Toch heeft hij moeite om invloed op het team te kunnen hebben. De aanvaller spreekt alleen Spaans en kan soms lastig meekomen met de groep. ‘Medespelers proberen me zo goed mogelijk te helpen, maar zonder trainer Frank de Boer zou het veel lastiger voor me zijn.’

thumb

‘Het is moeilijk om spits van Ajax te zijn’

Wanneer hij fit is, krijgt Kolbeinn Sigthórsson het volledige vertrouwen van Frank de Boer. Tot dusver heeft de IJslandse aanvaller die status nog niet geheel waargemaakt.

Onlangs liet Sigthórsson ontvallen dat hij naar zijn smaak te weinig bruikbare ballen krijgt. Tegenover de NOS nuanceert hij zijn eerdere uitspraak. Wel zou hij graag meer voorzetten krijgen. “Ik houd juist van vroege voorzetten. Bojan gaat vaak naar binnen, maar hij heeft veel voorzetten, hoor. Dat zie ik wel op trainingen. Het is even inspelen op elkaar en wachten tot alles gaat komen. Dat heeft een beetje tijd nodig”, laat hij weten.

“Het is een moeilijke taak om spits van Ajax te zijn”, stelt de krachtige spits. “Je moet veel doen. Het hoort bij dit team en ik werk niet alleen voor de doelpunten. De laatste jaren hebben wij een goed team en dat werkt goed. In dit systeem leer je heel veel en ik zit goed in mijn vel. Ik weet zeker dat ik veel doelpunten ga maken.”

Siem de Jong weer thuis na ziekenhuisopname

m1nxkchaptba_sqr256Siem de Jong is weer thuis. De aanvoerder van Ajax mocht vrijdag het ziekenhuis verlaten. Daarin was hij maandag opgenomen nadat bij hem een ingeklapte long was geconstateerd. ”Lekker weer thuis. Ik moet nog veel rust houden en kijken of het goed gaat de komende dagen”, liet De Jong vrijdagavond via Twitter weten. De Ajacied is waarschijnlijk de komende zes weken uitgeschakeld. De Jong speelde afgelopen weekend nog wel mee in het duel met AZ (3-2 verlies), maar hij heeft de blessure hoogstwaarschijnlijk al eerder opgelopen. Trainer Frank de Boer liet vandaag op de persconferentie al weten dat hij dacht dat De Jong het ziekenhuis mocht verlaten. Hij wilde nog niet zeggen wie tegen Feyenoord de vervanger is van de aanvoerder van Ajax.

Bronnen: NuSport/AjaxShowtime/ElfVoetbal/Goal.com

Geplaatst op augustus 17, 2013, in Seizoen 2013/2014 en getagd als , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

