DE CLUB: Welkom Diederik Boer!

Ajax heeft overeenstemming bereikt met Diederik Boer en PEC Zwolle. De keeper tekent in Amsterdam een contract dat per direct in gaat en een looptijd heeft van drie seizoenen, tot en met 30 juni 2017. Boer werd geboren op 24 september 1980 in Emmeloord. Hij stond nog tot en met 30 juni 2016 onder contract bij PEC Zwolle.

DIEDERIK BOER

Diederik Boer mag zich vanaf deze maandag Ajacied noemen. Op de Toekomst maakte hij al kennis met zijn ploeggenoten. Woensdag hult hij zich voor het eerst in het Ajax-trainingstenue. ,,Dit is een droom die uitkomt”, glunderde de geroutineerde doelman.

Het was iets na vieren dat Diederik Boer een vergaderzaal in de Amsterdam ArenA binnenstapte. In zijn kielzog technisch directeur Marc Overmars en marketing directeur Edwin van der Sar. Dat oud-voetballers bij clubs betrokken blijven, stemt de 33-jarige doelman tevreden. ,,Ik juich dat toe. Ik keek vroeger graag naar Edwin van der Sar. Hij was wel een voorbeeld voor mij, ja.”

Met het noemen van zijn leeftijd is ook gelijk duidelijk waarom de van PEC Zwolle overgekomen keeper voor rugnummer 33 kiest. ,,Mijn leeftijd ja. Nog twee weken”, grijnst de nieuwste Ajacied.

Van zijn hele houding straalt uit dat hij zin heeft in dit nieuwe avontuur. Tien jaar lang was hij vaste doelman bij PEC Zwolle. En noem het toevallig of niet, maar bij drie van de vier grote momenten in zijn voetballoopbaan speelde Ajax een bijrol. Zo debuteerde hij in het seizoen 2002/2003 tegen Ajax, won hij de KNVB Beker na een finale tegen Ajax en pakte hij de Johan Cruijff Schaal, weer in een onderling duel met Ajax. Alleen bij de kampioenswedstrijd in de Jupiler League speelde Ajax geen rol. ,,Dat ik bij Ajax kan spelen, is een geweldige kans. Ik ben hier heel blij mee en heel trots op. Dit is een droom die uitkomt.”

De rolverdeling tussen Jasper Cillessen en Diederik Boer is duidelijk. ,,Hij is eerste keeper, ik ben de tweede. Natuurlijk zal ik mijn stinkende best doen en hem het zo moeilijk mogelijk maken. Maar ik zal hem ook heel goed helpen bij bijvoorbeeld de wedstrijdvoorbereiding.”

Boer heeft zichzelf ook een doel gesteld in zijn Ajax-periode. ,,Ik heb bij PEC Zwolle de KNVB Beker gewonnen, de Johan Cruijff Schaal en het kampioenschap van de Jupiler League. Alleen het landskampioenschap ontbreekt. Dat wil ik met Ajax halen.”

Tekst: Ajax.nl

Geplaatst op september 8, 2014, in Seizoen 2014/2015, Spelers en getagd als , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

